lördag 5 maj 2007

Kampanj och plantering

Mycket folk på stan så det var lätt att del broschyrer och få enkäter ifyllda om skolan. Det var militärmusikkårer som spelade. Bland annat ett gäng skottar med säckpipor. Hann dock inte kolla under kilten.
Fick ett trädgårdsryck idag igen. Har planterat en rhododendron och tre rosbuskar. Få se om rådjuren kan hålla sig borta från dem.
Fast rådjuren är ju söta. Det kan man ju inte säga om ormar.

Vad jag tycker om ormar, i synnerhet giftormar, har jag skrivit många gånger förr men jag tycker riktigt synd om den gamla dam som hittar ormar i hall och vardagsrum. Dock inga förrymda giftormar utan vanliga snokar. Men det är nog så illa. Enligt artikeln har hon många ormar runt huset. Även huggormar och det är ju giftormar.

Tänkte försöka placera mig på bloggkartan varför jag gör ett försök. Få se om det funkar. Det är många turer om man ska vara med överallt.

Jag har placerat min blogg i Borås på bloggkartan.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Rådjur är söta men det är ju inte ormar-trots det är de en naturligt inslag i svensk fauna. Tanten verkar ju ha en tomt som tilldrar sig dessa djur. För inte så länge sedan ansågs snokar som lyckobringare och folk satte ut mjölkskålar för att få dem att stanna. Numera verkar det normalt att se ner på detta benlösa ryggradsdjur. Varför inte denna hysteri då det gäller sticksteklar ? Dessa kan onekligen vara en fara trots att de pollenerar blommor. Många människor har sina trädgårdar (och inomhus)fulla av bin,humlor och getingar.
Har dock inte sett några krigsrubriker om det. Säljer väll inga lösnumer helt enkellt. Gemene mans okunskap om djurgruppen orm skall tydligen till varje pris underblåsas och spes på. Där är du onekligen drivande.