söndag 27 maj 2007

Tennis och skillnader mellan män och kvinnor


Det hann börja regna innan jag hann ut i trädgården. Så gräset får växa lite till. Snart kommer också prästkragarna som brukar invadera hela gräsmattan. Jag brukar låta några av dem stå kvar. Som öar.

Nu är det snart dags för tennis. Idag blir det väl inne. En fördel. Jag behöver inte slåss med alla knotten som dök upp förra söndagen när vi spelade ute. Lite för tidigt kan man väl tycka.

Men spelar jag dåligt har jag inget att skylla på. Illa.


Nästa helg åker vi förresten på träningsläger, damerna i Sandareds Tk. Det har vi gjort varje år i över tio år. Hur kul som helst. Förr var det träning dygnet runt. Lite olika förstås. Men åldern börjar ta ut sin rätt så kvällsaktiviteterna är inte så vidlyftiga numera. Men kul brukar vi ha.


Ålder ja. Läste precis en artikel i SvD som påstår att män minns sämre än kvinnor. Det har någon forskat fram. Fast om man läser artikeln till slut så beror nog minnet en hel del på hur mycket man tränar det. Oavsett om man är man eller kvinna.


Jag undrar om man någon gång kommer att lyckas att helt och hållet forska ut hjärnan. Jag tror den övergår människans förstånd.

Ytterligare en skillnad mellan män och kvinnor är hur man sparar i fonder. Kvinnor är försiktigare och vill ha större trygghet och missar därmed en del vinster har fondbolaget Danske Capital, en del av Danske Bank, kommit fram till . (DN)

Det är säkert sant, men vem säger att det är fel. Det kanske är männen som borde handla annorlunda.


En som oftast tar hem vinsten är Carolina Klüft. Så ock idag. Grattis.

2 kommentarer:

Magnus Karlsson sa...

Precis.

http://magnusiskrift.blogspot.com/2007/05/ny-underskning-grundad-p-frdomar.html

Anonym sa...

önskar att du hade kommenterat C.Swedenborgs insändare om fastställande av faderskap (DN 070526)så man vet var ni politiker står och vad ni har för kommentarer för och emot.