tisdag 22 maj 2007

Skolenkät, minskad matkostnad och ryggont


Räknade skolenkäter under temat "Kunskap lyfter Sverige "till sena natten. 324 stycken blev det totalt. Enkäten finns också här.


Lite intressant är det då att läsa om Borås Tidning:s artiklar om beslagtagning av mobiltelefoner som stör på lektionerna. Det var en av frågorna på enkäten. Av dem som svarade på vår enkät så tyckte 89 % att lärare skulle ha rätt att beslagta mobiltelefoner.

Men många barn och ungdomar, framför allt det senare, som besökte vårmarknaden och som vi pratade med tyckte att man skulle få ha mobiltelefoner på, på lektionerna. "Det kan ju vara något viktigt." Vilket stämmer överens med svaren i BT:s artikel.

Jag bara undrar hur man klarade sig tidigare när det inte fanns mobiltelefoner? Tänk vad många missade samtal som jag har i mitt tidigare liv.

BT rapporterade idag också från manifestationen igår.

Av lite mer nationella nyheter så är nog den mest uppseendeväckande att Gudrun Schyman övergett sitt motstånd mot EU. Att kräva utträde är ointelligent säger hon enligt en artikel i SvD. Jag håller med i sak men jag upphör aldrig att förvånas över vad hon gör och säger.

Hennes sätt att sitta kvar i riksdagen och använda riksdagsplatsen för att starta ett nytt parti efter att hon lämnat sitt gamla är inte acceptabelt. Läs min tidigare blogg.

Ett annat sätt att luras på har två kvinnor i Skåne kommit på. Den som säljer livsmedel tar inte betalt av kompisen som jobbar på restaurang. Denna låter i sin tur den andra kompisen äta gratis. Ett billigt och bra sätt att klara matkostnaderna på. Så länge som man inte blir upptäckt. För tillåtet att göra så är det definitivt inte.

Till sist kan konstateras att naprapatbehandling är bättre bot mot ryggont än traditionell behandling. Just nu första nyhet både på SvD och DN. Strålande tider stundar för alla naprapater kan tänkas.

Inga kommentarer: