söndag 8 april 2007

Trodde Telias e-post fungerade. Men det varade inte länge.

Trodde den fungerade. Fast lite trögt går det. Men det varade inte länge. Fick i alla fall hem mina mejl.
Även om jag inte missat så mycket. Mest kommentarerna från ormbloggarna. Och de har jag ju läst på nätet.
Konstigt att vi har blivit så beroende av e-post. Inte ens på påskafton klarar vi oss utan den.

Hur klarade vi oss innan den kom. När det tog minst två dagar att få besked, skriftligt i alla fall. Nu går det på några sekunder att nå många på en gång. Och få svar. Så visst är det ett fantastiskt hjälpmedel när det används rätt.
Och tid sparar det säkert. Behöver inte ringa en massa telefonsamtal till någon som aldrig svarar. E-brevet kan jag skicka när som helst och förhoppningsvis svarar mottagaren. Fast det kan man ju aldrig vara säker på. Men då finns telefonen.

Något man ska akta sig för är emellertid att "puckla" på varandra per e-post när man inte tycker lika. Ett litet bråk kan växa till närmast ett krig. När man pratar med varandra kan missförstånd lättare klaras upp. Det är svårare i ett mejl.

Men nu struntar jag i mejlen och gör annat i stället.

Inga kommentarer: