måndag 17 september 2007

Jag blir så arg

Tänkte egentligen inte skriva mer på bloggen idag men jag blev så ruskigt, rent ut sagt, f-bannad när jag läste om vänstervandalerna som kallar sig Kommando 365 och som härjat runt och förstört partilokaler. Moderaternas i Kungsbacka och folkpartiets i Göteborg. Dessutom har de gett sig på Svensk näringslivs lokaler i Göteborg. (SvD)

Jag kan inte förstå vad det är för vits med att ta till våld och förstöra. Inte gagnar det saken i alla fall. Tvärtom.

Genom att argumentera och framföra sina åsikter på ett civiliserat sätt kommer man mycket längre.

3 kommentarer:

Kalle K sa...

Jasså nu vaknar hon till. När stenkastarna ger sig på de nationella partierna eller när de nationella partierna nekas att hyra lokal för att det finns risk för att vandaler stör ordningen, då var hon tyst. Tyst som en mus.

Anne-Marie Ekström sa...

Kalle K

Jag tror nog du har missat ett och annat av mina inlägg. Läs bakåt ska du se att jag även har kritiserat när sd inte fått hyra lokal. Jag tycker inte om deras åsikter men för den skull tycker jag att de som valda av folket i demokratisk ordning har rätt att få hålla möte.

Anonym sa...

Ni har själva skapat förutsättningarna för den extrema vänstern att gro då ni slaktar välfärden. Tror alliansen verkligen att grupper som befinner sig längst ned bara ska ta emot o hålla tyst? Bra att nån reser sig och informerar er om den vidriga politik ni för. Slopad förmöghenhetskatt och sparka på sjuka o arbetslösa. Sånt kalals klasspolitik.