söndag 9 september 2007

Folkpartiets landsmöte upplaga 2

Klockan är närmare halv två. På natten alltså. Och debatten fortsätter. Men nu har sista röstningen för natten ägt rum. Så nu får jag säkert tala inför en halvtom sal.

Jag ska prata både mobiltelefoner och bilkörning men också hörselskador. För nu går de flesta hem. De som inte ska upp i någon debatt.

Här finns en lista över alla beslut som fattats hittills.

I morgon debatteras integration och flyktingpolitik.

Det är glädjande att nya pengar ska satsas på skolan i höstens budget.(DN)

Men jag känner inte igen mig i Henrik Brors artikel (DN)om att Jan Björklund inte skulle vara socialliberal. Jag håller med honom om att det visst är socialliberalt att ställa motkrav till den som får stöd av något slag. Ingen vill, förhoppningsvis, bara få utan att också göra något.

Folkpartiet ställer upp för miljön och jag tycker nog att det är en god stämning mellan partiets medlemmar. Något parti i upplösning är vi inte.

SvD skriver om att fp vill satsa på jämställdhet. På flera sätt.
Återkommer med fler kommentarer när jag kommer hem. Det är jobbigt med en dator som trycker själv på tangenterna.

Inga kommentarer: