torsdag 11 oktober 2007

Torsdagsmorgon

Har ju hittat möjligheten att skriva mina blogginlägg i Word 2007. Tyvärr har jag inte hittat hur jag lägger in bilder men det löser sig ändå när det behövs. Jag kan ju använda det gamla vanliga då. Fast jag får väl kolla upp hur jag gör även från Word. Det viktiga är att jag både lär mig hur Word 2007 fungerar samtidigt som jag skriver mina blogginlägg. Förenar nytta med nöje så att säga. Och så har alla funktioner som rättar till när jag stavar fel och skriver två stora bokstäver i början av ett ord.

Denna dag blir intensiv. Först kurs i Göteborg och sedan möte inför eventuellt bildande av bostadsrättsförening. Får se hur det går. Hoppas vi slipper snön här i alla fall. Det verkar som om den skulle kunna falla rätt långt ner i Sverige. (DN) Det är lite för tidigt ännu med snö. Och i helgen var det ju nästan sommar. Jag har inte hunnit sätta på vinterdäcken ännu. Jag har inte heller bestämt mig om jag ska byta ut mina dubbar mot vanliga vinterdäck. För att värna miljön. Fast om dubbdäcken fortfarande är ok får de nog hänga med en vinter till. På något sätt känner jag mig tryggare med dubbar.

När jag är inne på området trafik. Sverige är ett av få länder inom EU där antalet trafikdöda ökar. (DN, SvD) Det är skrämmande och jag tror att det behövs många åtgärder. Bättre vägunderhåll. Fler drogtester oavsett om det finns misstanke eller ej för att möta allt fler drogpåverkade i trafiken. Alkolås i alla nya bilar. Obligatorisk handsfree till mobiltelefoner vid bilkörning.
Nu måste jag nog skynda mig. Kan bara konstatera att SvD:s första sida just nu handlar mest om mord. Vart är världen på väg.

PS. Kan bara berätta att mitt lilla nyfödda barnbarn var så gulligt

Inga kommentarer: