söndag 7 oktober 2007

Dagens berg- och dalbana och partiledarduell

Vilket dygn. Som en berg- och dalbana.
Sent igår kväll blev min handväska stulen när jag la den ifrån mig för att dansa. Efter en halv timmes förvirring hittades den på damtoaletten med, som tur var, telefonen kvar men 200 kronor borta. Kunde varit mycket värre.

Hemkommen från Växjö väntade ett brev från Migrationsdomstolen med avslag för Enid som jag skrivit om tidigare.
Motiveringen var att Migrationsverkets beslut kunde inte överklagas eftersom avslag på arbetstillstånd inte kan överklagas. Jag frågar mig. Behövde myndigheterna nio månader på sig för att komma fram till detta. Detta borde väl Migrationsverket talat om redan när de fick överklagandet.

Det som gjorde tillvaron lite mer ljus är att jag blivit mormor igen för tredje gången. En till pojke.

Trött är jag dock och borde vara i sängen nu.

Kunde dock inte låta bli att titta på Reinfeldt vs Sahlin på TV. Kan väl inte påstå att något nytt kom fram. Ganska förutsägbart. Jobb kontra bidrag. Alternativ inom det offentliga för att få mer valmöjligheter kontra stopplag. Mindre teori och mer praktik på gymnasiets praktiska utbildningar kontra tvärtom.
Sahlin säger att hon kommer att ha mer konkreta förslag närmare valet. Tillsammans med de andra två partierna. Eller hur det nu var? (SvD, DN)

Nu måste det nog bli sängen i alla fall.

Inga kommentarer: