måndag 29 oktober 2007

Bloggvärlden

Nu har tystnaden lagt sig i huset. Är inte van vid tjattrande barnaröster men det är härligt. Barn säger så många kloka saker. Vi har varit på Navet. En värld av teknik och miljö. Nyttigt för alla åldrar. Mer finns att läsa här.

Är ganska trött men tänkte ändå skriva ner några tankar.
De senaste dagarna har ju diskuterats detta med politiska bloggar. (DN) Och att det finns de som tror att de politiska bloggarna kommer att försvinna. Jag tror inte det. Framförallt tycker jag att det är fantastiskt att det finns så många människor som skriver över huvud taget. Och som engagerar sig i samhällsdebatten. Håller också med Martin Jönsson det han skriver på sin blogg på SvD att det är många som kan "svara" på en debattartikel i sina bloggar. En omöjlighet att skriva i en tryckt tidning. (OBS. Jag gillar papperstidningar också. )

Det finns säkert olika skäl till varför man skriver. Jag tycker att det är ett bra sätt att avreagera mig på. Blir jag riktigt arg på något jag läser så lättar det på trycket att skriva. Kan sedan gå ut i dagen och göra annat och känna mig "renad". Sedan är det förstås roligt om någon läser.
Men det gäller att inte göra det hela så allvarligt utan ta det för vad det är. Därför blandar jag stort och smått. För tillvaron består ju av små och stora saker. Viktiga och oviktiga. Händelser som påverkar många människor och händelser som knappt påverkar någon. Blandat med lite privat.

Nu får det nog vara nog för idag. Ska försöka sova i en bäddsoffa jag aldrig använt förr. Ska bli spännande att se om det går att sova.

Inga kommentarer: