torsdag 30 augusti 2007

Konflikt och VM

Det blev som jag skrev i morse. Lösning av journalistkonflikten i elfte timmen. (SvD)Inte många minuter till godo. Jag har ingen statistik men en ren känsla säger mig att lösningar på konflikter i sista minuten inte är något ovanligt.

Och det blev fisk till lunch.
Databaser vill jag helst inte tala om nu. Och varför ska 60-åriga tanter hålla på med sådant egentligen. Fast när det fungerar är det ganska kul. Och det gör det för det mesta.

Fungerar gör det inte just nu för de svenska i VM. Claessons tid räckte inte. Och Jeng rev ut sig. Svenskarna har verkligen haft dåligt flyt. Fast egentligen. Vi är ett litet land med 9 miljoner invånare. Med detta som bakgrund så har resultaten ändå varit bra. Men det är klart. Att nästan få medalj måste vara rejält trist.

Nu är det nog bäst att förbereda mina möten i eftermiddag.

Inga kommentarer: