söndag 26 augusti 2007

Hösten på väg och påstådd skattesmäll

Det märks att det börjar bli höst. Det blir mörkt fortare på kvällen och vädret lär också gå över till mer höstlikt.
Tur att jag njöt av solen i förra veckan.
Nu kan jag med gott samvete sitta inne framför datorn.

Dessutom har jag röjt upp lite grann hemma så jag behöver inte vada bland dammråttorna.

Tennisen gick lite bättre i kväll än förra söndagen så jag behöver inte deppa så mycket över den.
Och som sagt. Sverige har fått en guldmedalj idag.
Alltså är tillvaron rätt ok. Men jag är trött.

Innan jag lägger mig måste jag bara kommentera en artikel.

Jag har ju tidigare kommenterat detta med rubriker. I dagens DN finns en rubrik som jag tycker är rätt märklig. "Skattesmäll hotar moderatväljare" Man skulle kunna tro att det bara är de som röstat på moderaterna som ska få högre skatt om reavinstskatten ökas till 30 %.

Jag har tidigare skrivit att jag tycker det är rimligt att man betalar skatten när man har pengarna i handen. Den så kallade likviditetsprincipen, med ett fint ord. För att ingen ska drabbas extra hårt både av att i alla år betalat fastighetsskatt och nu få en högre realisationsvinst borde man väl kunna klämma fram någon övergångslösning.

Det väsentliga är dock att det kommer ett förslag så att spekulationerna och osäkerheten försvinner.

Nu är det godnatt.

Inga kommentarer: