tisdag 15 januari 2008

På tiden med räkdebatt

Trots den sena timmen kan jag inte låta bli att läsa artikeln och kommentarerna kring artikeln i SvD att denna tidning ska sluta med recept på tigerräkor.
Jag tycker att det är jättebra att tidningen tar ansvar för vår jord. Det har talats i många år att tigerräkorna förstör miljön. Så det kanske egentligen var på tiden.

Ibland undrar jag hur de resonerar som tycker att det är inte vårt problem om skogar och träsk jorden över skövlas. Det som sker på andra sidan jordklotet påverkar också vår miljö. För att tillfredsställa sin egen egoism så struntar man i fakta. Och jag håller med någon som skrev en kommentar till den som skulle äta massor av tigerräkor som trots att man kan undra om han eller hon inte vuxit ifrån två-års trotset ännu.

Jag blir bekymrad att man inte åtminstone försöker ta till sig larmrapporter. Åtminstone kollar om det finns någon sanning i dem. För det kan väl inte vara så att just man själv vet bäst.

Inga kommentarer: