tisdag 22 januari 2008

Kaos i Göteborg

Egentligen har jag inte tid att skriva. Ska vara i Göteborg om några timmar. Och dels är det snö. Inte så mycket men tillräckligt för att vara halt. Dels verkar det vara kaos i Götet med bomblarm och postrån mm. Som tur är ska jag ju inte in till centrala delarna men det spelar ingen roll. Vägarna blir väl igenkorkade i alla fall. Så det får bli nödlösningen över Mölndal.
Fick vetskapen via extra mejl från GP. Bra service. Annars är det första nyheten i dagens övriga media. (SvD, DN).
Undrar just om rånarna tog med sig något brev som jag skulle ha. Min post går ju via Göteborg. En räkning som blir obetald eller så. Det är ju inte så bra när jag sitter i skatteverkets insynsråd. Men det var väl inte räkningar rånarna var ute efter. Och de flesta räkningarna såväl som andra brev kommer via datorn.
Rånarna måste tycka att det är jättehäftigt att sitta och titta på alla uppståndelse de orsakar.
Och när jag slog upp papperstidningen GP kunde jag inte låta bli att fundera varför man slog till just idag. Med celebriteter som Al Gore och kronprinsessan som besöker Göteborg. Men det kanske bara är en tillfällighet. För det kan väl inte vara för att jag ska till Göteborg i dag.

Nu är det nog bäst jag rusar. Köerna väntar.

Inga kommentarer: