måndag 3 mars 2008

Integration på dagordningen

Idag står integration på dagordningen. Folkpartiet besöker ikväll Vi Hässleholmen för att få veta mer om stadsdelsprojektet och Hässleringen. Här finns att läsa om Hässleringen, ett lokalt utvecklingsarbete för att minska utanförskapet. Kl 19.00 är tiden då vi träffas på VI-kontoret på Hässletorg.

Tänkte jag skulle passa på precis som Ida (v) att informera om en aktivitet på den nya politikerbloggportalen på Borås hemsida.

Kul att denna, bloggportalen, nu är ute i offentligheten. Men det behövs fler bloggare från majoriteten om det ska bli någon riktig debatt. Jag har fullt sjå att försöka bemöta vänsterinläggen.

Och så behövs det en snabbingång. Medborgarna ska inte behöva klicka sig fram för att komma till sidan. Det borde räcka med att skriva "bloggportalen" efter www.boras.se.

Det är inte bara i kväll integration står på dagordningen. Vi har möte i det målområde i Hässleringen jag som politiker är inblandad i. Demokrati och delaktighet.

Sedan ska jag försöka åstadkomma en annons för att sälja mig själv och mina kunskaper. Finns det någon som behöver undervisning i Office-programmen så står jag gärna till tjänst.

Nu är det bäst jag skyndar så jag inte kommer för sent. Återkommer kanske efter mötet.

Inga kommentarer: