lördag 15 mars 2008

Fortfarande i sviter efter fullmäktigemötet

Sviterna efter fullmäktigekvällen sitter i fortfarande. Jag är trött. Jag kan inte förstå varför man måste hålla på och debattera ett enda ärende i två timmar och sedan ändå återremittera det. Det är inte konstigt med sådana metoder att människor tröttnar på politiken. Men att jag är trött kanske beror på att åldern tar ut sin rätt. Men att det också kostar skattebetalarna pengar när omkring 80 fullmäktigeledamöter debatterar i två timmar kanske man borde tänka på. Drygt 30 000 kronor blir notan för två timmar.

Men efter en tur och fram och tillbaka till Uddevalla för att revidera en förening så känner jag mig tämligen mör. Hjärnan hänger inte med riktigt så jag tänkte ägna resten av kvällen åt att röja hemma. Alltså städa, inte slå runt. Så återkommer jag när jag sovit ut ordentligt. Då vet jag också vem som vunnit melodifestivalen. Har ingen egentlig favorit men bara det inte blir Christer Sjögren. Visserligen gillar jag bumpa bumpa vid vissa tillfällen. På after-ski i Österrike.

1 kommentar:

Lennart Andreasson ( V ) sa...

Håller med om att det blev lite mycket omtugg. Problemet är dock att ni i majoriteten inte fattat innebörden i den konkurrenspolicy ni tagit fram. Tyvärr hade vi den smärtsamma plikten att upplysa er om att era egna dokument ska respekteras, vilket borde varit en självklarhet.