onsdag 21 mars 2007

Skär glass med glitter

Det måste väl finnas viktigare frågor att diskutera när det gäller jämställdhet än att kritisera en glass för att den är glittrig. (DN , SvD och Aftonbladet bland annat). Och varför kan en organisation kalla sig Sveriges konsumenter och därför låta som om de talade för alla Sveriges konsumenter. Jag är också en av Sveriges konsumenter och jag tycker visst att det kan få finnas en skär glittrig glass. Jag ser inte något "könsklyschigt" i det. Jag kommer garanterat att smaka den.

Att hålla på att fundera över om en glass är flickig känns tämligen futtigt när det fortfarande finns löneskillnader mellan män och kvinnor och flickor och kvinnor utsätts för våld och övergrepp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om jag förstått et hela rätt så gäller protesten inte att glassen "är flickig" utan att den heter "flickig".Det är det som är "könsklyschigt".