söndag 11 mars 2007

En stillsam söndag

Fortfarande tämligen trött efter resan har det inte blivit så mycket gjort idag. En kallelse till gruppmötet på tisdag har jag åstadkommit. Packat upp lite. Det går inte fort men på tisdag måste det vara gjort. Då är nästa möte i bostadsrättsprojektet här hos mig. Så det är väl bäst att städa upp lite också.

Jag har också läst sverigdemokraternas förslag till invandringspolitik. Ingen upplyftande läsning men jag är för trött för att kommentera den nu. Fast jag begriper inte hur de kan tro att vi i lilla Sverige ska kunna leva i en egen liten bubbla. Vi är 9 miljoner av alla världens mer än 6 miljarder människor. Det innebär att 99.9 % av världens befolkning bor någon annan stans.
Samtidigt som jag undrar om de frågat Svenska kyrkan om dess inblandning i deras program kan jag inte låta bli att ställa mig frågan om hur den människosyn som sverigedemokraterna företräder hänger ihop med kristen etik som de sägerär viktig.

Har också spelat tennis. Men en trött sådan. Lite ovant också att röra på fötterna. I skidåkning ska ju dem vara tämligen fastnitade i pjäxan.
Men nu får det bli sängen.

1 kommentar:

Joakim Larsson sa...

Var någonstans står det där om bubblor i programmet? Jag hittar det inte.