fredag 21 december 2007

Åk till Borås och köp julgran

Gick till datorn för att leta efter ischoklad-recept men hamnade bland julgranarna. (SvD) Kan bara berätta att i Borås kostar en gran mellan 160 och 350 kronor. Åtminstone där jag handlade min. Men Borås är ju känt för sina låga priser oavsett vad det är. Och de låga lönerna kommer som följd. Eller är det tvärtom?

Det blev en kungsgran i år också. Trots priset 350 kronor.
Julgranen har för mig blivit viktig. Som jag skrev för några dagar sedan. Det är en hel ritual när jag klär granen. Med tanke på alla dem som inte längre finns i livet. Mormors kulor och mammas fåglar. Och ofta något nytt.
Får väl se vilken dag det blir. Kanske på söndag. Men i mitt barndomshem klädde vi inte granen förrän på julaftons förmiddag.

Förhoppningsvis är allt annat klart till söndag. Jag inser att jag tagit Aftonbladets rekommendation på allvar. Det vill säga att ta det lite lugnare. Julförberedelserna går i ultrarapid men jag tror att det är nödvändigt att varva ner. Så jag kan gå på 110 % igen efter helgerna. Med kurser och politik.

Jag har också fått hem via min bokklubb den senaste Elizabeth George. Den ska jag kasta mig över när julen är här.

Men nu får jag nog leta efter ischoklad-recept.

Inga kommentarer: