torsdag 13 december 2007

Ett litet mellanspel

Passar på att skriva några rader mellan kurs och fullmäktige. Andra för den här veckan.
Har inte hunnit tidigare. Inte ens kommentera dagens debattartikel i DN där migrationsministern anger hur han vill ha framtida asylmottagning.
Jag håller fullständigt med att man måste hitta morötter för att få de asylsökande att vilja bo någon annan stans än på de platser där det redan bor många invandrare och saknas både jobb och bostäder.
Gör en inventering av orterna i landet. Jag är övertygad om att det finns orter där det saknas arbetskraft. Jag förstår att man vill vara nära eventuella släktingar men det kanske ska finnas någon extra stimulans som gör det möjligt att åka och hälsa på.

Jag får skriva mer när jag kommer hem från fullmäktige. Det finns en del att kommentera.

Den senaste opinionsmätningen från SCB till exempel. (DN, SvD) En viss glädje att fp fortfarande är det tredje största partiet och något plus sedan maj. Men varken fp:s siffror eller alliansens i övrigt är något att hoppa högt över. Den enda trösten är att det är långt till nästa val och att oppositionen får sina siffror på att inte göra eller säga något. Åtminstone väldigt lite i alla fall.

Nu är det bäst jag rusar till fullmäktige.

Inga kommentarer: