fredag 2 maj 2008

Vårmarknad och en del annat

Har delat ut massor av fröpåsar med blåklintsfrön på vårmarknaden idag. Fastklistrade på vårt infoblad om integration. Nästan alla vill ta emot frön och på köpet sprids vårt budskap. Att arbete och språk är viktigt när man kommer ny till Sverige.

Dagen har varit intensiv med början på bilverkstaden för att byta däck. Och laga handbromsen. Så jag kan åka lagligt i fortsättningen. Och efter vårmarknaden har jag sett efter minsta barnbarnet. Som sover så sött nu.

Just nu är tillvaron väldigt intensiv. Men deklarationen är klar. Både för mig och tennisklubben. Det är bloggandet som blir lite lidande. Några kommentarer har inte blivit skrivna.

Jag håller med alla dem som är tveksamma till att Englas begravning ska sändas i direktsänd TV. Det som hänt är något som angår alla men själva begravningen borde vara något enskilt för anhöriga och vänner. Där har SVT ett ansvar.

Jag har inte heller skrivit något om den tragiska händelsen i Österrike där en man hållit sin dotter fången i en källare i 24 år och dessutom utnyttjat henne med 7 barn som resultat. Att det kunnat fortgå i 24 år utan att någon märkt något är otroligt. Eller det kanske är så att man tyckt saker och ting varit märkliga men inte gjort något. Man vill inte lägga sig i. Men makabert är att nu beger sig människor dit för att se hur platsen ser ut. Hyenor brukar sådana kallas med ett annat ord. Hur de drabbade ska kunna börja leva ett vanligt liv är en gåta efter år instängda i en källare.

Inga kommentarer: