söndag 25 maj 2008

Tennis för hela slanten

I fredags var vi 750 kvinnor, ambassadörer för kvinnors företagande, som träffades. I helgen var vi cirka 20. Men båda tillfällena var lika roliga. Var och en på sitt sätt.

Varje år åker damerna i Sandareds tennisklubb på träningsläger under en helg. I år var vi i Halmstad. Strålande sol från en klarblå himmel. Det har vi i och för sig nästan alltid. Sex timmars träning totalt blev det. Så det känns lite i kroppen. Vi hann dock besöka Tylösand och doppa fötterna i det inte särskilt varma vattnet.

Jag har tappat räkningen på hur många år vi varit på läger. Men det är många. Och jag har nog varit med på alla. Det är något jag inte missar. Träningshelgen är en fristad från allt det allvarliga och jobbiga i tillvaron. Och i mitt fall tämligen fri från politik. Jag tror alla människor behöver sådana tillfällen. Att få skratta och flamsa någon gång om året. Och få ägna sig åt gängbeteende. Köra ut alla andra ur bastun till exempel. Fast vi tvingar ingen förstås. Men de står bara inte ut med att vara kvar.

Det blir mycket lättare att ta itu med vardagen efter en sådan här helg. Även om vi saknade "våra egna tränare" .


1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att hitta dina kommentare. sjävl är jag ute efter ett bra ställe att tillbringa en helg i slutet av augusti med våran klubbs tennisdamer. Förra året var vi i Falkenberg men i år skall vi prova något nytt Kansek ted blir träningsläger i Halmstad