lördag 17 maj 2008

Reflektioner över den gångna veckan del 2

Här kommer lite mer om veckan som gått.
Den händelse som jag själv varit med och påverkat i högsta grad var beslutet att Sandareds Tennisklubb inte skulle starta i Elitserien i år. Det känns som ett bra beslut och många jag träffat håller med. Även Borås tidnings sportchef Jan Hansson kommenterar beslutet i sin krönika idag. (BT) Mer om beslutet i BT.

Det var egentligen inget svårt beslut att fatta. Alla i styrelsen var överens. Att satsa på de egna ungdomarna kändes helt rätt och som ny ordförande i klubben kände jag att det var viktigt att beslutet blev rätt.

Så till gårdagens stora händelse. Pinocchios ankomst till Borås. Också helt rätt. Hans ansikte lyste som guld i solen. (Ett omen kanske. Förebådade detta ett nytt allsvenskeguld till Elfsborg?)

Det verkar som om många som varit tveksamma ändå tar figuren till sig. Men det får väl framtiden utvisa. Uppmärksamhet har Pinocchio ändå orsakat över hela landet. I de flesta tidningar från Norbottens-kuriren i norr till Ystads allehanda har det stått om Pinocchio. Åtminstone på webben.

De stora tidningarna har reportage och bilder. SvD1, SvD2, DN, Expressen, med flera. TV4 var där och filmade. De lyckades till och med fånga mig på bild. Fast reportaget i övrigt andas negativism. Jag kanske kan erkänna att jag i början var lite tveksam men övertygelsen att det är något nytt och spännande som kommit till Borås har växt. Och igår när han lyste med sitt guldansikte blev jag mer än övertygad.

Till sist några av dagens händelser. En ny opinionsundersökning från Skop. (TV4, SvD) Oppositionen drar ifrån vilket är trist. Två glädjeämnen finns. Fp:s 8,3 % och att Sd bara lyckas komma upp till 2,9 %. Men som jag alltid brukar skriva. Det är resultatet på valdagen som räknas.

Till sist kan jag bara konstatera att jag är glad att jag inte bor i Hälsingland. Där snön faller vit. Även om vädret kunde vara något bättre och varmare så är färgen grön. Inte vit. (SvD) Ur led är tiden i alla fall. För någon vecka sedan var det sommar nu är det vinter.

Nu får jag nog övergå till mitt röj hemma. Och städa bilen. På måndag byter jag till en mindre variant.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla vet att Sverigedemokraterna kommer få vågmästare roll i nästa val...

Att hoppas på annat är bara korkat.