fredag 23 maj 2008

750 kvinnliga ambassadörer träffas

Trots den sena kvällen och trots att jag måste packa inför damernas tennisläger i Halmstad i morgon måste jag skriva några rader om den fantastiska kick-off jag var med om idag för ambassadörerna för kvinnors företagande. Cirka 750 kvinnliga företagare var samlade i Folkets Hus i Stockholm. Vi fyllde nästan hela salen. Dagen bjöd på en rad spännande föreläsningar och möjligheter till mingel och kontaktknytande med andra företagerskor. Både inom det egna länet och i hela landet.

Jag tror alla gick därifrån med stor entusiasm för det kommande uppdraget att gå ut i skolor och föreningar och berätta om sin historia hur de blev företagare. Vid tillfälle ska jag berätta min på bloggen.

Mer om ambassadörerna finns här. www.nutek.se/ambassaden

Det som slår mig är att när jag söker bland dagens nyheter på nätet. Så hittar jag inget om denna stora händelse. För att det är en stor händelse kan man väl påstå. När 750 kvinnor samlas för att prata företagande.

Inga kommentarer: