måndag 15 september 2008

Ett liv fyllt av möten

Så kan då ytterligare en dag snart läggas till handlingarna.

På förmiddagen träffade jag Halmstadsbor som jobbar med urban utveckling och som var på studiebesök på Hässleholmen för att se hur vi jobbar med vårt urbana utvecklingsarbete. Det vill säga arbetet med att skapa förutsättningar för att de som bor på Hässleholmen ska få en bättre situation. Mer trygghet på bostadsområdet och fler människor delaktiga i samhället. Och framför allt att fler människor ska få ett arbete. Alltid roligt att träffa personer från andra ställen som jobbar med integration. Vid lunchen hade jag bland annat intressanta samtal med fältassistenter som jobbar förebyggande i skolan.

Under eftermiddagen gick jag in i "databubblan" igen tillsammans med ett nytt hemsidesprogram jag laddat hem. För att sedan åka ut till Sandared för styrelsemöte i tennisklubben.

Kanske dags för sängen. I morgon är det en intensiv dag med QVIM-möte i Mark. Ytterligare ett möte innan gruppmötet inför kommunfullmäktige. På onsdag bär det av till Stockholm och Skatteverkets insynsråd. Sysslolös är jag sannerligen inte. Men det skulle sitt bra med lite fler utbildningsuppdrag.

Inga kommentarer: