onsdag 18 februari 2009

Snabba rader

Idag blir det en dag som går i ett. Först hålla kurs i Göteborg. I Access. Direkt till kommundelsnämndsmöte och sedan till folkpartiets årsmöte. Det vill till att det är flyt. Bland annat i bilköerna i Göteborg.

Några korta nedslag.

Det var tydligen inte bara jag som är kritisk mot moderaternas förslag till invandringspolitik som presenterades igår. (SvD, DN)

Hur det kommer att gå för Saab i Trollhättan återstår att se. (DN, SvD) Även om den västsvenska industrin inte bara består av bilindustri och dess underleverantörer är det ändå en mycket stor del. Det har jag konstaterat under många år när jag har haft kurser ute på olika företag.

Förhoppningsvis hittar man en lösning men den bör inte vara att staten ska gå in och bli delägare i ett förlustredovisande biltillverkande bolag. Men det finns säkert annat som kan göras.

Men nu måste jag ge mig iväg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att det är någon vettig som håller i integrationsgruppen och inte någon från M. ; )