lördag 7 februari 2009

Fp:s lista till Europaparlamentet klar

Så var då folkpartiets partiråd avslutat och ett bra och innehållsrikt program inför valet till Europaparlamentet den 7 juni i år är taget och listan på personer som kandiderar till valet är fastställd. Listan toppas än en gång av Marit Paulsen som kommer att jobba i parlamentet för bättre mat i hela Europa. (SvD, DN) Själv hamnade jag på 30:e plats. Kanske inte så stora chanser att komma in men möjligheten finns alltid med en omfattande "krysskampanj". Men för mig är det viktigtaste att sprida folkpartiets tankar kring vad vi vill göra med vårt medlemskap i EU och få dem, som jag träffar och möter och som kanske inte tänkt att gå och rösta i valet, att göra det. Självklart att de då förhoppningsvis röstar på folkpartiet. Men det är också viktigt att uppmuntra alla att rösta. För att sedan de som röstas in verkligen har ett mandat från folket.

Jag kommer att skriva mer om EU och valet till Europaparlamentet mer flitigt nu när jag är "riktig" kandidat. Inte bara föreslagen kandidat. Fast just nu ska jag ge mig av till Vi-kvinnors årsmöte.

Till sist. Kan bara inte förstå varför jag alltid är så trött när jag kommer hem från ett större partimöte.

4 kommentarer:

Lennart Andreasson ( V ) sa...

Jag blir också trött när jag träffar en massa folkpartister.

Anne-Marie Ekström sa...

Stackars dig. Men jag hade i alla fall roligt innan jag blev trött.

Unknown sa...

Hej Anne-Marie...

Samma känsla har även jag när jag har varit på våra landsmöten eller på våra kommunala riksmöten... nu i Linköping...

Tidiga dagar sena nätter och många trevliga möten med trevliga medmänniskor är nog en trolig och trevlig förklaring.

Christer Sörliden
ordförande Fp Helsingborg

sorliden.blogspot.com

Anonym sa...

Hej, ja visst har vi trevligt när vi folkpartister träffas.
Verkligen beklagligt att Lennart Andreasson(V)blir så trött.
Inger Schale, v. ordf. Fp Mölndal