torsdag 13 oktober 2011

Stryker och packar inför FP landsmöte

Som vanligt blev inte dagen som jag tänkt. I morse fick jag vetskap om att jag skulle vara ombud på Folkpartiets landsmöte. Visserligen hade jag tänkt åka till Karlstad ändå men nu ska jag sitta i utskott och vara med hela tiden. Roligt men det blev attans bråttom att läsa in mig på frågorna. I första hand de som rör det utskott jag ska sitta i. Jämställdhet och demokrati. Handlar om alltifrån föräldraförsäkring till republik. Blir riktigt intressant för här finns det onekligen delade meningar inom partiet.

Här ska bland annat förslaget om nya riktlinjer för jämn könsfördelning i kommunala bolagsstyrelser behandlas. Även om det inte står i klartext i förslaget att det handlar om kvotering. Något som jag både skrivit om tidigare och uttalat mig om i BT.

Dessutom ska jag propagera för min egen motion om socialt företagande. Hoppas att få till ett uttalande.

Hoppas gör jag också att landsmötet inte hamnar i skuggan av allaIMG_1444 Juholt-turer. Det finns många andra intressanta frågor som står på agendan. Några jättesena natthistorier till kl 5 på morgonen lär det i alla fall inte bli.

Men nu är det dags att stryka och packa. Och inget huvud i sanden här inte.

Inga kommentarer: