onsdag 31 mars 2010

Framför datorn och TV:n

Nu är det några dagar sedan mitt senaste blogginlägg. Igår var jag nästan klistrad hela dagen vid min databas. Idag har jag endast gett mig ut för att diskutera möjligheten för socialt företagande för invandrarkvinnor. Men har nu klistrat fast mig vid datorn igen och framför TV:n och Uppdrag granskning som handlar om kvinnor, eller rättare sagt bristen på kvinnor, i kommunala bolag. Jag själv har ju suttit i ett men avsagt mig den posten eftersom jag inte hann med och bolagets verksamhet hängde inte ihop med mina övriga åtaganden. Ibland måste man prioritera. Det beror också på vilket bolag det handlar om. Fast jag tycker det är fel att bara fokusera på bolagsstyrelserna. Det finns andra nämnder också.

Nästan motsatsen mot detta prat om jämställdhet finns i en annan kanal. Anna Anka söker en personlig assistans. En utslagstävling. Vem är det som vill jobba hos Anna Anka. I drömmen om Italien kämpar några om att starta eget där. Vem vill bo i Berlusconis land? Efter gårdagens TV.

Inga kommentarer: