onsdag 21 januari 2009

Paus från databasen

Min stående fråga. Varför ska det finnas så många olika versioner av dataprogram? Möjligen för att jag ska hinna skriva på bloggen medan jag väntar på att datorn byter version.

Så har då USA bytt president. När nattens baler är över tar den krassa verkligheten vid för Obama. Han har en hel del att bita i. Finanskris och krig. Att sätta stopp för den förra presidentens senaste beslut är väl en klok åtgärd. Världen kommer att med spänning följa vad som händer den närmaste tiden.

Här hemma i Sverige kommer äntligen ett beslut om en gemensam äktenskapslag att beslutas. Men för att inte hamna i konflikt inom alliansen med kd fick fp, c och ta till en omväg via en motion i riksdagen för att få igenom det som sex partier är eniga om. (SvD, DN) Det är på tiden att lagstiftningen blir av. Kärlek är kärlek oavsett vilken det är som man älskar.

Nu får jag väl återgå till min databas. Snart är det dags för ett studiebesök eller vad jag nu ska kalla det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att Obama kommer att bli en riktigt bra president!

Anonym sa...

Hej Anne-Marie! Tja, varför så många dataprogram. Svaret är nog att inget program är färdigt när det kommer ut till försäljning, precis som bilar där köparna får brev från generalagenten om att något måste göras etc. Innan jag flyttade hem till Sverige för 4 år sedan fick jag slänga minst 1,5 meter föråldrade cd-skivoer med all världens program på plus några kilo disketter. Å andra sidan ångrar jag att jag inte fortsatte med Linux efter att jag fått den att fungera 1995. Äldste sonen har nu bytt till Linux, så nu återstår bara tre ungar till. Ha en bra kväll du också för nu skall jag gå in och lyssna på Oscar Peterson och hans piano. Hälsningar från Claes i Borås.