tisdag 8 april 2008

Vad svårt det är med rubriker

Att hålla på med datorer kan vara rätt påfrestande ibland. Särskilt när det inte fungerar. Eller när jag tror att det inte fungerar. Att hålla reda på flera versioner av program ställer också till problem. Men vem har sagt att tillvaron ska vara problemfri. Avbröt i alla fall för en stund mina förberedelser för kommande kurser och skriver några rader på bloggen i stället.

Som sagt i kväll ska jag och andra politiker träffa medborgarna på Hässleholmen. Få se om några kommer. Detta är ett första försök till medborgardialog som säkert kan utvecklas ytterligare. Att få invånarna att känna sig mer delaktiga i vad som händer och sker är en nödvändig och viktig uppgift.

Något kring dagens nyheter.

Den försvunna flickan i Hedemora är bara så fasansfullt så jag hittar inte ord. Jag sänder massor av tankar till hennes föräldrar och alla andra i byn där hon bor. Ibland förstår jag inte hur människor kan bli så grymma, om det nu är så att hon har rövats bort. Jag spekulerar inte i vad som har hänt men jag hoppas ju hon fortfarande ska vara vid liv. (SvD)

En annan fråga som också är allvarlig om inte på samma sätt som den försvunna flickan är att var tredje lärarutbildning håller för låg nivå för att kunna examinera lärare. Det framgår av en rapport från Högskoleverket. Det är en sorglig historia att lärare slinker igenom lärarutbildningen utan att ha nödvändiga kunskaper. Lärarna är ju en otroligt viktig yrkesgrupp. Det är de som ska förmedla sina kunskaper vidare till det växande släktet som ska ta över landet i framtiden. (SvD)


 

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi du har lite samma problem som mig gällande rubriker ser jag. Men det var inte det jag reagerade på när jag såg din blogg på bloggportalen nyss, det var att vi har samma efternamn, lite smått häfftigt tycker jag.