söndag 7 juni 2009

Nu är målet nära

Nu börjar det närma sig slutet. Både skönt och trist. För det är roligt att vara ute och kampanja och möta människor. Fast jag måste erkänna att jag efter en dag ute på gator och torg stundtals har somnat ganska gott framför datorn. Jag vet inte exakt hur många människor jag försökt få att ta emot fp-material och mitt eget visitkort. Och med de allra flesta har jag också lyckats.

Det ska bli spännande att följa valvakan i kväll. Ur många aspekter. Först förstås hur det går för folkpartiet totalt. Sedan är valdeltagandet intressant. Både i riket och i Borås. Men också hur det ser ut på olika områden. Där röstandet vanligtvis är lågt. Vid en kort stunds valsedelsutdelning vid Fjärdingskolan som tillhör ett sådant område upplevde jag det som att det var ändå rätt ok. Men som sagt siffrorna får utvisa.

Nu är det bäst att sätta fart. Valvakan väntar fast först ett möte i tennisklubben. Sedan någon gång får det väl bli en rejäl röj i huset. Men nästa vecka fortsätter med möten på kvällarna och jobb på dagarna och ett möte med Skatteverkets insynsråd i Stockholm. Så tempot fortsätter ett tag till.

Inga kommentarer: