torsdag 3 maj 2012

Packat om– mot Belgien

Hemma igen och har packat om i en större resväska. Nerpackat är IMG_1290vandrarkängor och regnställ. För nu bär det av till Blankeberge i Belgien för vandring och sprida reklam kring Linnémarschen. Så det kommer ännu fler utländska vandrare till nästa års Linnémarsch.

Det är roligt att få vara med och representera Borås stad i sammanhang där mina fritidsintressen finns med. För två veckor sedan var det tennis. Och nu vandring. Tror att det blir en rolig upplevelse. Här symbolen för Blankeberge.

Det känns som om livet just nu springer fram. Fast det är ju vandra jag ska. Men nästa vecka blir det lite lugnare. Tror jag. Det kan ju bli ett sent fullmäktige. Och så är det ungdomsrådets demokratidag och sociala medier en eftermiddag. Fast den sistnämnda har jag inte anmält mig till.

Idag var första mötet med nya insynsrådet på Skatteverket. Roligt att träffa nya spännande människor med olika bakgrund. Tror att det kommer att bli intressanta möten.

Lite synd dock att missa andra dagen av Coompanions vårmöte. Efter gårdagens föreläsning om temporära monopol och om framtidsvisioner i en globaliserad värld fanns det mycket att diskutera och fundera över. Jag skrev lite kortfattat igår. Men fick inte med allt. Det går så långsamt att skriva på surfplattan även om det går. Jag tror en del satte i halsen när Kjell A Nordström, ekonomiedoktor, talade om kapitalism som en maskin utan värderingar och att kapitalism är ingen ideologi. Men man kan göra något med maskinen för människor.

Återkommer vid tillfälle till detta med temporära monopol. Nu skriker sängen efter mig. I morgon mot Bryssel.

Men till sist. Jag har vunnit en Elfborgshalsduk på en tipstävling i samband med matchen mellan Elfsborg och Gais. Tippade rätt både halvtid och heltid och 6 min skillnad på första mål. Kanske ska byta bransch. Men det förpliktar att gå på fler matcher.

Inga kommentarer: