torsdag 14 april 2011

Omvalet börjar närma sig

Skriver några rader innan jag sätter mig i bilen och far mot Göteborg. Efter avkastningen i Rävlanda och rykten om många tågförseningar blir det bil när jag har bråttom. Och jag kan gå upp en halv timme senare. Inte minst viktigt i en hektisk tid.

Efter dagens kurs blir det årsmöte i Coompanion. Äger rum i Vårgårda.

Sedan börjar så sakteliga valrörelsen inför omvalet i Västra Gomvalsknappötaland sätta igång. Själv återfinns jag på plats nr 26 på listan. Vill gärna ha några kryss. Återkommer med frågor jag tycker är viktiga. Så länge så kommer här mitt sammanfattade budskap.

Jag tror på en kreativ region med nytänkande, ökat entreprenörskap, mer forskning, aktivt miljöarbete och blomstrande kulturliv.

Jag vill ha en region där alla, både gamla och unga oavsett bakgrund kan utvecklas och må bra.

Valfrihet med socialt ansvar!

Handlar alltså mycket om tillväxtfrågor.

Men nu dags att ge sig av västerut. 

Kryssa nr 26

Inga kommentarer: