måndag 23 juni 2008

Regn och val(s)strategi

Så har då ännu en regnig midsommar avverkats. Men det är väl så att regnet nog ändå behövs. Kanske det kom för sent. Om man talar med dem som sysslar med de agrara näringarna, dvs jordbruk, så är det väl, åtminstone, inte en dag för tidigt. Det har varit knapert med föda till djuren. Ibland glömmer man bort att det som vi handlar i affären och som vi stoppar i oss har sitt ursprung bland grisar och kossor. Eller växer på åkern. Och att det beror mycket på väder och vind om vi har potatis och mjölk på matbordet.

Oj. Vad filosofiskt detta blev. Men timman är sen. Jag häller i mig litervis med vätska, vatten och nyponsoppa i huvudsak, efter två timmars tennis. Dock inte utomhus.

Annars har väl helgen varit en ren vilopaus. Efter två intensiva veckor har jag avverkat ett par deckare och löst Sudoku jag inte hunnit med.

Trots den sena timmen kan jag inte låta bli att kommentera en av dagens artiklar. (DN)Sossarna säger att de ska vinna valet genom att satsa på medelklassfamiljer med barn i storstäderna och gamla damer. Jag vet att alla partier väljer ut vilka väljare man vill rikta sin välvilja mot för att få så många röster som möjligt. Men egentligen är det ju tämligen korkat att gå ut och tala om det vitt och brett. Nu tänker ju inte jag rösta på sossarna ändå vid nästa val men nog känner jag mig diskriminerad. Fast det förstås. Under nästa mandatperiod blir jag ju "gammal dam" på 65. Så jag kanske ska tänka om….??

Skämt åsido. Jag tycker att en politiker och ett politiskt parti ska se till alla medborgares bästa. Att man kanske måste prioritera vilka man bearbetar extra är en sak men att redan två år före valet gå ut och säga att vi bryr oss mer om en del medborgare känns inte rätt i mina ögon i alla fall. Men egentligen så har ju inte jag med det att göra. Det är upp till sossarna själva. Så nu stänger jag ned skrivarverkstan och läser några sidor i en ny deckare innan jag somnar.

Inga kommentarer: