onsdag 25 juni 2008

Klipp och sågning

Så fick jag då den stora äran som ambassadör för Hässleholmen att inviga uttagsautomaten på Hässletorg. Att få en bankomat har länge varit ett önskemål på Hässleholmen. Så stod den där äntligen färdig och klar idag. Med klipp av blågult band till marschtoner och hurrarop blev den så invigd. Det var dock inte mödosam uppgift att klippa bandet. Saxen var vass och bandet lättforcerat. Delar kan också avlyssnas på Radio Sjuhärad här.

Lite värre hade jag igår när jag blev trött på en björk som skymmer solen. Med en vanlig fogsvans (inte särskilt stor)lyckades jag såga bort björken från ca 1 meters höjd. Den stora stubben får jag väl skaffa hjälp att ta bort. Solen hade dock hunnit försvinna bakom andra trädtoppar när jag var klar. Men det blir väl fler soldagar.

För övrigt har jag ägnat dagen åt att försöka färdigställa min hemsida för det egna företaget. Klar är den inte men betydligt bättre än den jag lagt ut provisoriskt tidigare. Anekdata.se heter den i varje fall.

Det finns inte mycket kreativitet kvar i kväll att skriva på bloggen jag tänkte avsluta med en liten stöld av en länk från Lennart Andreassons (v) blogg. Jag tror inte han misstycker. Är det inte så att i hans parti är allt gemensamt, eller ? I vilket fall är klippet väl värt att beskådas. Verkligen en glad papegoja. Kanske vore ett alternativ till annat "papegojande" i fullmäktige.

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=19047





Inga kommentarer: