tisdag 22 november 2011

Nu på tåget igen

Är på väg mot Stockholm för möte med Skatteverkets insynsråd. Vet inte riktigt om det är sista gången eftersom det är ny mandatperiod och jag inte fått besked ännu. Förmodligen är det det. Oavsett så har det varit intressant att få vara med.

Veckan är rätt blandad för övrigt. En kursdag till. Bilen ska besiktigas. Justering av fullmäktigeprotokollet. Tack och lov att det inte är ett diskussionsprotokoll utan bara beslutsprotokoll. Att justera 25 timmars debatt vore inte lätt.
På fredag är det invigning av nya kulturhuset. Hinner lagom till invigningen av själva kulturhuset men missar den första av P A Halls terrass. Jobbet går före.
Lördagen blir en dag i flyktingens tecken. Först ska jag träffa en utvisningshotad syrisk flicka sedan har jag blivit inbjuden som gäst till bosniska föreningen.
Och så är det ju advent på söndag så jag måste plocka fram alla ljusstakar mm.

Verkar inte som jag skulle bli särskilt sysslolös den närmaste tiden. Och ett och annat blogginlägg får det väl bli också. Mer eller mindre politiskt.

Tåget har nått Katrineholm i vad jag tror i stort sett rätt tid. Det här kan inte bara fortsätta. De senaste gångerna jag åkt till Stockholm har jag kommit fram i rätt tid. Någon gång måste väl förseningen komma eller är det förändringens vindar som blåser. Förut var oddsen 50/50.

Om det finns en massa konstigheter i det jag skrivit så beror det nog på att jag skrivit det på min nya platta och ibland snuddar fingrarna vid tangentbordet fast de inte skulle. I synnerhet på ett hoppande tåg.

Nu skickar jag iväg det här och ägnar mig åt Wordfeud ett tag. Jag har några tuffa matcher på gång.

Inga kommentarer: