måndag 27 juni 2011

Det som varit och det som kommer

Varför ska det vara så svårt att komma igång när man kopplat av 160några dagar? Läst böcker och lapat sol (i Bohuslän) och sett densamma gå ner. I och för sig är det lite stiltje i datoriserandet nu, väntar på feedback, men det finns massor att göra bara jag bestämmer mig för vad. Som sista alternativ finns ju alltid att jag sätter mig och läser färdigt boken jag håller på med.

Ett annat alternativ är att botanisera bland alla seminarier under Almedalsveckan. Det är inte svårt att boka upp i stort sett alla timmar på dygnet. Men sedan brukar det alltid bli omprioriteringar.

Något som jag ska försöka att inte missa i år under veckan är den politiska allsången. Det brukar 168vara trångt och härligt stämning. Tyvärr finns det alltför många “röda” visor och lite för få visor på andra kanten. Folkpartimarschen brukar finnas med i häftet men ingen kan den. Kanske jag skulle träna lite på den i stället. Annars får jag väl som alla andra från höger till vänster stämma in i Sådan är kapitalismen….

Folkpartiets dag är på onsdagen. Liberala företagare kommer att finnas närvarande så 169då får jag också göra en insats. Förra året hade Liberala Företagare ett eget seminarium som jag var med och ledde. Men  i år får det räcka med att vara närvarande på Fp-dagen.

I övrigt blir det nog seminarier om integration, socialt företagande och en massa mer. Ett intressant seminarium handlar om idéer hur man ska skapa 50000 nya jobb genom idéburet företagande. Något jag själv tror mycket på. Samhället borde ta tillvara de idéburna organisationerna mycket mer. Både när det handlar om att bidra i integrationsarbetet och när det handlar om 170att starta företag. Här finns mer att läsa om seminariet.

I eftermiddag ska jag hälsa på hos Anita Brodén, folkpartistisk riksdagsledamot från Sollebrunn. Hon har varje år politiskt mingel i sin trädgård. Brukar vara trevligt. Dessutom kanske jag kan få lite synpunkter på den gångna omvalsrörelsen från folket i Norra Älvsborgs valkrets. Har ett uppdrag som sammankallande i en valanalysgrupp för folkpartiet i Västra Götaland.

Lite bilder från Bohuslän och midsommar bifogas.

171

Inga kommentarer: