torsdag 14 oktober 2010

Dator och TV-kväll

En kväll utan möten och måsten. Med dator och TV. Fanns inte mycket att välja på. Det blev Robinson framför ormar. Vad jag tycker om ormar har jag nog gjort tydligt tidigare. Åtminstone om de finns i tättbebyggt område. Motionerade bland annat om detta när jag satt i riksdagen. Därför blev det Robinson. Kan väl inte påstå att det är ett program på högre intellektuell nivå. Men kan vara intressant ändå. För att se mänskligt beteende. Onekligen finns det vissa likheter med den politiska sfären.

Tanken går ganska snabb till Expressens rubrik. Att Bodström blev offrad. Av de rödgröna. Och att beslutet att han inte skulle få föräldraledighet var en hämnd från alliansen. Även i Robinson offrar man personer. Även om jag inte tror att Bodström blivit offrad. Det finns regler och de måste även
Bodström följa. Att det är tufft för småbarnsföräldrar att vara riksdagsledamöter är sant. Och det är möjligt att man skulle göra det lättare att kunna vara borta tillfälligt. Men när det gäller Bodström så är det inte bara barnen som är orsak till bortavaro från voteringar. Att skriva böcker och driva firma tar också tid plus en massa annat. (SvD). Riksdagsuppdraget är betydligt viktigare än att vara borta mer än hälften av voteringarna under den gångna våren. Visst kan det finnas tillfällen då det kan vara viktigare att vara någon annanstans. Men inte mer än hälften av tillfällena.

Det blir lite mindre bloggande nu. Har haft kurs i Excel i Göteborg två dagar och möten på kvällarna. Dessutom överfölls jag av snuvbaciller efter besök hos barnbarnen. Så jag fick ställa in en dags kurs. Men nu är jag på banan igen. Har gjort lite med kvinnors företagande. Skickat ut en inbjudan till Entreprenörsdagen i Göteborg till kvinnor (och några män) i nätverket QVIM.

I morgon får jag nog börja rensa i skåp som jag måste flytta eftersom det ska installeras bredband i huset. Hyresvärden har bestämt. Dessutom med synnerligen dålig information om vad som ska hända. Valfrihet släng dig i väggen. Den kommer inte att sitta i väggen. Som tur är har jag redan valt Telia, samma som hyresvärden bestämt, vilket kanske underlättar. Hoppas jag.

Robinson är slut och David Hellenius driver gott med Sverigedemokraterna. Nu blir det debatt. Och jag laddar upp det skrivna.

Inga kommentarer: