torsdag 28 oktober 2010

Bara lite

Några snabba rader innan färden återigen går mot väster. Hoppas bilköerna är något mindre idag. Fast det kanske är att hoppas på för mycket. Sätt in mer tåg mellan Göteborg och Borås. Vill inte gärna åka buss med risk för att få stå hela vägen eller må illa om jag försöker läsa. Då kan jag lika gärna köra bil själv. Särskilt om jag måste hem snabbt.

Igår kväll hade Folkpartiet i Borås nomineringsmöte. Eftersom inte själva styret blivit klart förrän förra veckan så valdes bara de som måste väljas nu. Kommunstyrelse och kommunalråd och fullmäktigepresidium. Morgan Hjalmarsson omvaldes till kommunalråd av en enhällig församling. Ja själva valet görs på måndag när nya Kommunfullmäktige sammanträder för första gången. Själv blev jag nominerad till 2:e vice ordförande i Kommunfullmäktige. En kanske inte så politisk post. även om det inte bara handlar om att hålla reda på saker och ting i fullmäktige utan också kan innebära delaktighet i utveckling av demokratin. men ett spännande uppdrag. Får väl delge mina tankar om uppdraget senare på bloggen. Och det politiska kommer jag nog att få utrymme för ändå.

Nu är det i alla fall dags för Excel igen. Sedan möte i kväll i kommundelen.

Inga kommentarer: