lördag 4 juli 2009

Sista dagen i Almedalen

Vaknade till ett intensivt regn i morse men jag somnade om och sov till tjugo i nio. Välbehövlig sömn. Nu visar sig solen och det är snart dags för att bege sig till Almedalen för sista gången det här året. Statsministern ska tala.

Veckan har varit fantastisk med en blandning av intressanta seminarier, roliga och oväntade möten, sol och regn, och träff med barnbarnen. Möjligen har mathållningen varit lite ensidig. Åtminstone en pizza och några hamburgare för mycket.

Gårdagen var helt fri från politik. En promenad ut till Snäck i stället, för att sammanstråla med barnbarnen. Som tur var fick jag åka med hem. För under eftermiddagen släppte himlen ifrån sig riktiga duschar. Sedan fick jag sitta hemma och ta hand om vildarna medans föräldrarna fick gå ut och roa sig.

Dags att göra sig klar för sista dagen i Visby för den här gången. Ska ändå bli skönt att komma hem till vildvuxen trädgård och massor av saker att ta tag i. Trots semester. Och hinna läsa lite. För det är något jag inte hunnit göra den här veckan. Och kanske börja med träningen inför nästa utflykt till Alperna om några veckor. Även om det finns nivåskillnader i Visby så är de nivåerna jag ska förflytta mig mellan då, betydligt större.

Nu bäst att sätta fart.

Inga kommentarer: