lördag 15 augusti 2009

Sensommarlördag

Det är en ganska fridfull lördagsförmiddag på sensommaren. Gräset borde bli klippt innan det börjar regna och det finns en hel del annat att göra. Nästa veckas möten måste förberedas. Både fullmäktige och integrationsgruppens halvdagsmöte. Jag måste samla ihop mig och mina tankar som jag fått sedan i våras. Dels var det några seminarium i Almedalen och dels mötet i Södertälje med andra som deltar i det urbana utvecklingsarbetet. Dessutom hände det ju en del saker på Hässleholmen i somras vilket bland annat illustrerades i en hetsig direktsändning i Radio Sjuhärad.

På jobbet händer det mycket. En informationsträff om övertagande av företag som hittills lockat 10 personer. Förberedelser för alla andra aktiviteter som ska ske innan projektet tar slut i november. Regeringen har ju bara satsat pengar i tre år för kvinnors företagande. Och eftersom det alltid är en startsträcka innan saker börja hända och redovisning ska göras inom projektiden så är denna egentligen knappt två år. Alldeles för kort tid. Få se hur arbetet kan fortsätta med QVIM. Något som jag också har i mina tankar.

Jag är fortfarande riktigt arg på dem som tömde ur luften på mina barnbarns cykeldäck igår när de var på fritids. Dock inte i Borås. Tydligen andra dagen i rad. Men jag blev imponerad av mitt äldsta barnbarn, snart 8 år, som snabbt tog tag i problemet efter att först ha avlossat några tårar i ilska. "Nu ska här fixas fram en pump." Och cyklarna blev pumpade. Och det blev glass på hemvägen. Och dagen i övrigt helt underbar med barnbarnen. Innan missödet med cyklarna tittade jag på kossor med minstingen och åt lunch i solen på Gunnebo slott.

Som sagt bäst att gå ut och klippa gräset innan det av SMHI utlovade regnet kommer. Men först en kopp kaffe.

Inga kommentarer: