måndag 23 mars 2009

På väg till Stockholm

När allt krånglar så krånglar allt men nu börjar jag närma mig Stockholm och skolriksdagen som börjar i morgon. Men när jag skulle iväg ville inte datorn stänga av sig och när jag nästan satt i bilen och skulle köra iväg så kom jag på att min husnyckel låg i väskan som jag lämnat på jobbet. Tur att jag tränar tennis kontinuerligt. Jag hann, med inte många minuter till godo, till bussen i alla fall för att först åka till Göteborg för vidarebefordran till Stockholm. Ibland tar livet omvägar. Fast just nu går det rakt igenom en tunnel.

Det ska bli intressanta dagar.

Jag inser att jag inte hunnit skriva några kommentarer kring torsdagens kommunfullmäktige. Förutom direktrapporten därifrån. Den senare delen som handlade om kundval inom hemtjänsten förblev utan kommentarer. Timmen blev sen. En bra sammanfattning av vad som hände finns att läsa på ledarsidan på lördagens BT. Synen på företagande är beklagansvärd hos vänstersidan. Kommentaren att det är en romantisk dröm att starta företag säger allt. Det behövs fler kvinnor som startar företag och det finns kvinnor som vill det. Det gäller bara att skapa förutsättningar.

Inga kommentarer: