torsdag 12 mars 2009

Kvinnors företagande

Som vanligt en intensiv dag. Det blir mycket kvinnors företagande nu. Idag har jag definitivt gjort mer än min halvtidstjänst. Först till Trollabo kvarn för en nätverksträff. 30 kvinnor kom och två journalister. Läs mer om detta på QVIM:s nyöppnade blogg. Sedan en träff med verksamhetschefen för skolan i Brämhult. Är skolkontaktperson. Sedan en informationsträff om mentorskap för nyblivna företagare. Lite kaotiskt blev inledningen på det sistnämnda. I sen kvällstimma och utan nycklar kom jag först inte in och sedan lyckades jag få igång larmet. Men till slut blev det riktigt bra. Det gäller bara att hålla huvudet kallt och inte få panik. Till nästa gång ska jag kolla upp en massa saker innan.

De finns en hel del intressant att kommentera bland dagens rubriker på mediahemsidorna men kvällen är sen och det är en dag i morgon också.

Inga kommentarer: