onsdag 30 juli 2008

Utmaningen antagen - delvis

Joakim Malmberg, ordförande i LUF i Borås har skickat mig ett antal frågor som han vill veta. Jag antar utmaningen delvis – svarar på frågorna men skickar inte vidare.

Regler:

Posta reglerna först.

Svara på alla frågor.

Skicka vidare utmaningen till sex andra bloggare.

När du postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.

Här är frågorna

Fem saker som finns på din Att-göra-lista (idag).

Fixa lite med tennisklubben

Skriva ytterligare minst ett blogginlägg

Fortsätta att gå igenom Access-programmet

Borde gå ut i skogen eller springa (få se vad det blir)

Ta det lite lugnare ytterligare någon dag och läsa färdigt den pågående boken


 

Vad gjorde du för tio år sedan?

Gjorde min första personvalskampanj till riksdagsval. Jobbade intensivt som datakonsult och utbildare. Sommarvikarierade som dataansvarig i en stor järnhandel i Göteborg.

Ställen du bott på?

Västra Husby utanför Norrköping, Linköping, Askeby utanför Linköping, Sjömarken, Borås - Hässleholmen

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Det är så mycket pengar så det kan jag knappt räkna till. Än mindre veta hur jag ska göra slut på dem.

Eftersom att vara företagare innebär att man aldrig vet hur mycket pengar man har att leva på så skulle det onekligen kännas skönt att veta att man klarar sig ändå. Och kunna engagera mig i de här roliga ideella uppdragen som jag tagit på mig. Kunna ha råd att bo kvar där jag bor. Alltså stoppa i de hål som redan finns.

Resa. Det finns många ställen i världen jag skulle vilja resa till. Bäst att passa på innan jag blir för gammal.

Spara till barnbarnen.

Resten vill jag använda för att göra världen bättre för barn och kvinnor över hela världen. Rädda Barnen, Röda Korset, Läkare utan gränser och många flera får ta hand om de pengarna.


 

Inga kommentarer: