onsdag 20 mars 2013

Fadderbarnsbesök Ghana–Dag 15 och sammanfattning

Sista dagen var det bara hemresa fast på kvällen. Dagen ägnades åt poolhäng. Det var lite molnigt och inte alls så varmt. Kanske bara sådär en 27 grader. Så det gick att vistas ute. När kvällen kom och alla resväskor var lastade på biltaket kunde vi alla summera en fantastisk resa under två veckor. Jag klarade mig från både förkylning och magsjuka. Resan gick bra hem. Även om det inte blev så många timmars sömn. Och jag inte gillar säkerhetskontrollen i Amsterdam. Väl hemma på Landvetter så möter mig ljusskyltarna med Borås. Mina medresenärer undrade hur mycket jag betalat för dem. Till saken hör att mina medresenärer till slut kallade mig Borås. Hade väl som vanligt pratat alltför mycket om vad vi gör i Borås. Några tänker nog komma hit också.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag är imponerad över PLANs sätt att arbeta. Med barnen i fokus jobbar man med olika metoder. Barns säkerhet, barns utbildning och barns rätt till hälsa och en god försörjning i familjen. Det sistnämnda handlar om exempelvis att stötta kvinnor genom mikrolån mm.

Jag vet att mina pengar jag skickar kommer till nytta.

Inga kommentarer: