lördag 24 november 2012

Även jag kan vinna med fokus och bra medspelare

Efter en riktig sovmorgon gick färden ut till Sandared och blixtdubbel i tennis. En gammal sed som återupptagits på senare år. Som det låter så spelas det dubbel i snabb takt. Det vill säga korta matcher och paren lottas ihop. Tyvärr inte så jättemånga par men det innebar att det var poolspel och därför flera matcher.
Eftersom paren lottas ihop kan det gå hur som helst. Således kunde även jag vinna. Hur kul som helst.
Men det som är ännu mer kul är just tävlingsformen. Idag var den yngsta deltagaren 12 år och den äldsta drygt 80. Far och son deltog men också morfar och barnbarn. Allt är på skoj men alla går in med målet att vinna.
Elitidrott i all ära. Den behövs, men att träffas och umgås under en sådan här turnering ger idrotten en annan dimension. Den bidrar till folkhälsa. Både genom själva motionen men också genom att människor träffas. Gemenskap är också viktig för folkhälsan.
Jag fick med mig vinstbucklan hem. Inte för att jag vet riktigt var jag ska ha den. Men kan väl ha den hemma en tid. Kan väl påminna mig om att ingenting är omöjligt. Och att fokus och bra medspelare är en nyckel till framgång.






Inga kommentarer: