måndag 5 november 2012

SM-GULD Elsfsborg

Måste bara så här dagen efter skriva ner några rader och lägga ut några bilder från guld-dagen. Det var häftigt att få vara där och uppleva när Elfsborg blev svenska mästare.

Det är fantastiskt att så många människor ställer upp för sitt fotbollslag. Både som såg matchen och som var på Stora torget när seriesegrarna hyllades.

Jag tror att seriesegern är viktig för Borås. Igen har Borås hamnat på kartan. I ett positivt sammanhang. Och skapar sammanhållning i  staden. Igår när jag var på väg ner till Stora Torget i Borås så började en för mig okänd person att prata med mig. Sådant händer tyvärr inte alltför ofta.

Jag har inte alltid varit Elfsborgare. I min ungdom gick jag på alla IFK Norrköpings hemmamatcher och upplevde en guldyra även i det sammanhanget. De allra flesta byter inte fotbollslag. Men Borås är nu min hemstad. Som politiker vill jag ju också att staden är en bra stad att bo i. Där det finns något för alla. både kultur och fotboll. Om nu inte fotboll är kultur. Och som sagt en allsvensk seger med vad det innebär också av internationellt spel bidrar ju till att omvärlden uppmärksammar Borås.

Här finns en video från festen på Stora torget.

 

Så Grattis Elfsborg till SM-guldet!!!

Här en länk till fler bilder som BT:s läsare tagit.

Inga kommentarer: