söndag 4 december 2011

Bara fester

Tiden bara rusar. Inte lätt att hitta tid för att skriva ner det jag är med om eller vill kommentera. Jobb, politik och just nu en del julfester. Igår i Göteborg med Lexicon, där jag brukar hålla kurser och idag med tennisdamerna i Sandared.

Tennisfesten är en tradition sedan många år. Vi spelIMG_1750ar dubbel några timmar och sedan umgås vi och äter och skrattar. Och har julklappsspel. Det vill säga vi köper tre julklappar var till ett värde av tillsammans 50 kronor. Småsaker men ack så attraktiva. För den som inte varit med om julklappsspel så går det till så att man kastar tärning och den som får en etta eller sexa får ta en julklapp från högen. När de är inslagna. Sedan öppnas paketen och igen kastas tärning. IMG_1120Men då på tid. Då är det fritt fram att “knycka” en julklapp från någon annan. Tomtar och änglar vandrar fram och tillbaka på bordet. Själv kom jag hem med en ljuslykta och en fotfil. Något som jag faktiskt behöver.

Eftersom jag körde bil testade jag också en julmust lagrad på ekfat. Snygg flaska och inte så söt som vanlig julmust. Klart godkänd av en som gillar julmust.

När det gäller tennisspelet så vann jag och min partner två matcher och förlorade två. Ett ok resultat.

Dags att sova. I morgon kursförberedelser och igen en timme tennis. Få se om jag hinner med lite politik också. Och se Skavlan på SVTplay. Har förstått både från Twitter och mina tenniskompisar att programmet är värt att se.

Inga kommentarer: