torsdag 8 december 2011

Snöstorm och bussåkning

Det viner kring husknuten. Vinden är här men snön har inte anlänt ännu. Ska bli spännande att se hur det ser ut i morgon bitti. Jag ska ju åka till Göteborg i morgon igen och trafiksvårigheter har utlovats. (BT, DN). Men bussen går säkert fram oavsett väglaget. Gillar buss 100. Kanske har framgått tidigare.

Fast egentligen skulle jag bojkotta Västtrafik. Igår fick jag ett brev hem med rubriken “Äntligen 65”. Det är så sant som det är sagt att jag fyller 65 om drygt en månad men jag vet inte om jag ropar äntligen. Tänker i alla fall inte lägga av att arbeta bara så där. Och rubriken kan säkert uppfattas som ett hån av en del. Det kan finnas de som inte vill sluta arbeta och som ser fram med ångest mot sin 65-årsdag. Även om jag vet att många tycker att det är bra.

Det hela handlar om att Borås stad erbjuder alla pensionärer att åka gratis vissa tider. Och för att få göra det så ska man ansöka om ett särskilt busskort. Nu kommer jag väl inte att kunna utnyttja detta i så stor utsträckning. Någon gång till något dagsmöte på kommunen eller till och från krogen. Det senare är något ytterst sällsynt. Och de gångerna skulle jag kunna betala själv. Men finns kortet så ska jag självklart ta ut det.

Numera kan man kalla 65-årsdagen med att man blir med gratis busskort.

Oavsett så tycker jag Västtrafik borde ändra rubriken. Hoppsan nu var jag inne på rubriker igen. Det är inte min starka sida. Jag vet. Klarar ju knappt av att sätta rubrik på min egen motion.

Rubriker däremot gör Juholt varje dag. Igår föreslog han att alla måste ha tillgång till mobiltelefon. Idag tar han delvis tillbaka det när han fattar vad det skulle kosta. (DN) Inget nytt under solen.IMG_1752

Under tiden jag skrivit har snön kommit in och åskan har mullrat. Dags att sova så jag hinner skotta i morgon om det skulle behövas. Det kan ju vara så att att stora trumman för oväder än en gång har spelat falskt.

Inne är det i alla fall mysigt med alla juleljus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Citat från den 26 november: "Dessförinnan hade jag en träff med två flickor från Syrien, ..."

Vad det allt ? Jag trodde du skulle berätta lite om träffen, hade ju varit intressant att ta del av lite inside information.

Tjalle