torsdag 30 oktober 2008

En torsdagskväll med risk för snö

Så var då ännu en dag till ända. Först ett heldagsmöte i Herrljunga om kooperativt företagande och sedan ett vanligt styrelsemöte i Borås Elnät. Just nu händer det så mycket hela tiden att jag knappt hinner sätta mig ner och skriva ens några futtiga rader på bloggen. När kvällen kommer så är jag urtrött. Fast jag har massor att skriva om. Det är väl kanske så att jag måste acceptera att jag inte kan fara runt som en tonåring längre.

Stockholmsbesöket var dock givande. Jag passade på att se Mama mia på bio. Här hemma blir det aldrig av att gå på bio. Och det är alltid kul att träffa före detta kollegor i riksdagen. Insynsrådet på Skatteverket var också intressant. Information både om folkbokföringen och idrottens skatter. Det sistnämnda en ruskig djungel. Tur förresten att jag åkte upp dagen innan. Morgontåget som jag skulle åkt med annars var visst för senat och marginalen att hinna till mötet är minimal. Inget ovanligt med förseningar. Hur ska det bli nu när snö och kyla kommer in över Sverige. För nu börjar vintern ge sig till känna.

Snön och blåsten har redan dragit in över Sydsverige. (SvD, DN) I norr har den varit till och från redan tidigare. En ruskig tur i ruskvädret är att jag skaffade nya vinterdäck i måndags.

Blåser gör det också inom det socialdemokratiska partiet. Nu är det inte bara leken två slår den tredje som pågår inom oppositionen. Nu pågår hela havet (s)tormar inom det egna partiet. Enligt uppgifter som kommit ut i pressen från internt håll. Ska bli spännande och se vad som händer. (DN)

Egentligen bord jag städa lite i stället för att sitta framför datorn nu men det får vara till i morgon bitti.

Och nu börjar snart debatt på TV. Få se vad det stormar om där.

Inga kommentarer: